اولین تصفیه ای که در تصفیه خانه ها در مورد فاضلاب خام انجام می گیرد

 آشغالگیر، اولین تصفیه ایست که در تصفیه خانه ها در مورد فاضلاب خام انجام می گیرد. در ضمن آن مواد معلق درشت را از فاضلاب جدا می سازند. آشغالگیری، معمولاً با کمک صفحه های فلزی که سوراخ هائی به قطر چند میلیمتر تا چند سانتیمتر در آن ساخته شده و یا با کمک تورهای سیمی و به وسیله میله هائی که به صورت مایل در امتداد جریان فاضلاب قرار داده می شود انجام می گیرد.

آشغال گیری (Screening)

این واحد برای حذف مواد جامد درشت مانند چوب و پلاستیک استفاده می شود. آشغال گیرها، برای حفاظت پمپها و سایر وسایل مکانیکی و جلوگیری از گرفتگی شیرها وسایر ملزومات در تصفیه  خانه فاضلاب استفاده می شود. ادامه خواندن “اولین تصفیه ای که در تصفیه خانه ها در مورد فاضلاب خام انجام می گیرد”

چربی گیر برای آشپزخانه و رستوران

چربی گیر آشپزخانه- چربی گیر رستوران

چربی گیر آشپزخانه، چربی گیر رستوران، چربی گیر سالن های غذا خوری و فست فودها

فرایند تولید پساب های چرب در آشپزخانه ها و رستوران ها

استفاده از روغن های گیاهی و حیوانی به عنوان یکی از منابع اصلی در طبخ غذا به شمار می آید. در پروسه طبخ غذا فرایندهایی چون شستشوی ظروف، آبکشی غذا و کفشویی آشپزخانه باعث تولید حجم قابل توجهی پساب چرب می باشد. این پساب عمدتا محتوی چربی و روغن و پسماندهای غذا می باشد و در گروه پساب ها و فاضلاب های چرب طبقه بندی می گردد. ادامه خواندن “چربی گیر برای آشپزخانه و رستوران”

شناورسازی به کمک هوای فشرده بوسیله چربی گیر DAF

شناورسازی به کمک هوای فشرده (DAF) یکی از پروسه های مهم تصفیه آب، پساب و فاضلاب های صنعتی می باشد که باعث زلال شدن پساب و فاضلاب به علت حذف انواع آلاینده های معلق از آن مانند روغن، گریس، چربی و ذرات کلوئیدی می شود. عملیات حذف آلاینده ها و ذرات کلوئیدی در این روش براساس تزریق هوای فشرده به پساب می باشد. دراثر این عمل، حباب های ریز آزاد شده به ذرات کلوئیدی معلق در فاضلاب چسبیده و باعث شناورشدن ذرات به سطح DAF می گردند که در آنجا توسط اسکیمر جمع آوری و به یک مخزن نگهداری لجن تخلیه می­گردند. ادامه خواندن “شناورسازی به کمک هوای فشرده بوسیله چربی گیر DAF”

چربی گیر فاضلاب از نوع API

API مخفف واژه American Petroleum Institute می‌باشد. این سیستم از دهه ۵۰ میلادی به منظور جداکننده روغن از آب توسط انستیتو نفت آمریکا طراحی و هم‌اکنون به طور کامل در تصفیه خانه‌ها و بسیاری از واحدهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش علاوه بر حذف روغن و چربی، ذرات جامدی نظیر پیچ و مهره، ورقه‌های پلاستیکی، قطعات بزرگ فلزی و و غیره که غالبا در فاضلاب های صنعتی مشاهده می‌گردد حذف می‌گردد. در نتیجه در این جداکننده‌ها به لجن روب‌های قویتری نیاز می‌باشد. طراحی انواع مختلف جداکننده‌های آب، روغن براساس اختلاف دانسیته استوار می‌باشد. قابلیت و توانایی جداکننده در بهبود بخشیدن به عملکرد جداسازی روغن از پساب تابع عوامل متعددی است که عبارتند از: ادامه خواندن “چربی گیر فاضلاب از نوع API”

سپتیک تانک ساده ترین نوع تصفیه خانه تک واحدی

سپتیک تانک ساده ترین نوع تصفیه خانه تک واحدی است که تصفیه مکانیکی ( ته نشینی) و تصفیه زیستی با کمک باکتریهای بیهوازی همزمان در آن انجام می گیرد.

سپتیک تانک تشکیل شده از استوانه سر پوشیده شده ای که معمولاً با بتن آرمه و در ابعاد مختلف ساخته می شوند . فاضلاب پس از ورود به انباره به دلیل کاهش سرعت جریان آن قسمتی از مواد معلق خود را به صورت ته نشینی از دست می دهد و از سوی دیگر انباره بیرون می رود ادامه خواندن “سپتیک تانک ساده ترین نوع تصفیه خانه تک واحدی”

شرح خدمات شرکت درباره تصفیه فاضلاب فاضلاب صنعتی

– طراحی ، ساخت و پیاده سازی سیستم  تصفیه فاضلاب انسانی- بهداشتی شامل:

پکیج های آماده فلزی سپتیک تانک تصفیه بیولوژیکی

– طراحی ، ساخت و پیاده سازی سیستم های تصفیه فاضلاب صنعتی شامل: آشغالگیر (مکانیکی و دستی) چربی گیر (CPI و API ) لجن فعال (AS و SBR ) بیوراکتورغشایی(MBR)

 مشاوره و تامین قطعات : مشاوره در زمینه انتخاب روش مناسب تصفیه فاضلاب صنعتی، انتخاب دستگاه ، انتخاب قطعات و افزایش کارآیی سیستمهای تصفیه آب و فاضلاب صنعتی ادامه خواندن “شرح خدمات شرکت درباره تصفیه فاضلاب فاضلاب صنعتی”

دیگهای آبگرم از نوع L

از ظرفیت ۲۰۰ هزار تا ۵ میلیون کیلوکالری در ساعت

:: دارای سطح انتقال حرارت بالا و دمای اگزوز پایین (کاهش مصرف سوخت)

:: دارای پلاک استاندارد ملی ایران

:: بر اساس استاندارد های BS885 و ASME

:: فشار کار ۶ بار، فشار طراحی ۷ بار و فشار تست ۱۰.۵ بار ادامه خواندن “دیگهای آبگرم از نوع L”

شرکت نماینده فروش وخدمات پس از فروش انواع دیگهای بخار

نماینده فروش و خدمات پس از فروش انواع دیگهای بخار وآبگرم در شرکت (اولین وبزرگترین طراح وسازنده دیگهای بخار وآبگرم در ایران وخاورمیانه) درظرفیتهای مختلف از سایز 4400 پوندی تا 70000پوندی با فشارهای متفاوت حتی بخار سوپر هیت. انجام کلیه امورمربوط به دیگهای بخار صنعتی از خرید تا راه اندازی -تستهای سالیانه آلتراسونیک وهیدرواستاتیک با ارایه گواهی نامه یک ساله ونگهداری تا تامین قطعات و….. ادامه خواندن “شرکت نماینده فروش وخدمات پس از فروش انواع دیگهای بخار”

تعریف تصفیه فاضلاب و هدف از تصفیه فاضلاب چیست

1- تامین شرایط بهداشتی برای زندگی مردم

2- پاک نگهداری محیط زیست

3- بازیابی فاضلاب

4-تولید کود طبیعی

5-تولید انرژی

 مراحل تصفیه فاضلاب

مرحله اول(تصفیه مقدماتی): وشامل است بر تصفیه ی فیزیکی از قبیل آشغال گیری، دانه گیری ، ته نشینی مواد معلق و بالاخره خشک کردن ودفع لجن.

مرحله دوم (تصفیه ثانویه ):  که شامل است بر تصفیه زیستی با استفاده از باکتریها ی گوناگون هوازی موجود در فاضلاب و تصفیه ی زیستی با استفاده باکتر های بی هوازی برای تصفیه فاضلاب و لجن. ادامه خواندن “تعریف تصفیه فاضلاب و هدف از تصفیه فاضلاب چیست”

انواع فاضلابهای صنعتی و خانگی و تفاوتهای بین آنها

-فاضلاب های خانگی  ( Domestic  wastewater)

خواص فاضلاب های خانگی در سطح یک کشور تقریبا یکسان و تنها غلظت آنها بسته به مقدار مصرف سرانه ی آب در شهرها تغییر می کند.

رنگ فاضلاب –  رنگ فاضلاب خانگی نشان دهنده ی عمر آن است. (فاضلاب تازه :خاکستری ، فاضلاب کهنه : تیره و سیاه )

بوی فاضلاب- ناشی از گازهای است که در اثر متلاشی شدن مواد آلی بوجود می آید . بوی فاضلاب کهنه بیشتر ناشی از گاز H2S می باشد.(گاز هیدروژن سولفوره : فعالیت باکتری های بی هوازی ، گاز کربنیک : مهمترین گازی است که از کار باکتری های هوازی تولید می شود.) ادامه خواندن “انواع فاضلابهای صنعتی و خانگی و تفاوتهای بین آنها”

مهمترین روش های تعیین درجه ی آلودگی فاضلاب

روش های تعیین درجه ی آلودگی فاضلاب عبارتند از:

1- تعیین مقدارBiochemical oxygen demand

تعیین BODعبارتست از تعیین مقدار اکسیژن لازم که باید به فاضلاب داده شود تا باکتریهای هوازی مواد آلی موجود در فاضلاب را اکسید نموده و به مواد پایدار معدنی تبدیل سازد.

نکته : مقدار BOD  فاضلاب در زمانهای مختلف تغییر می کند که نه تنها به غلظت موادآلی فاضلاب بلکه به میزان فعالیت باکتریها ، درجه ی گرما و شدت درهمی فاضلاب نیز بستگی دارد.

منحنی تغییرات BOD:

(مرحله اول) اکسیداسیون ترکیبات آلی کربن دار : این مرحله از نخستین لحات کار باکتریها آغاز شده و در 20در جه ی گرما تا مدت زمانی در حدود20  شبانه روز ادامه می یابد . ادامه خواندن “مهمترین روش های تعیین درجه ی آلودگی فاضلاب”

انواع روش های بیولوژیکی تصفیه فاضلاب های صنعتی

1)روش لجن فعال (Activated Sludge)

دیفیوزرهای هوادهی

در روش های هوادهی عمقی ، به منظور انتقال و تزریق مناسب هوای فشرده به آب یا فاضلاب استفاده از دیفیوزرهای توزیع هوا به دلیل تولید حباب های بسیار ریز توصیه می شود.دیفیوزرها بسته به نوع کاربرد و اندازه  روزنه ها در انواع حباب ریز و حباب درشت موجود می باشند. هر قدر حباب های هوا کوچکتر باشند، راندمان انتقال اکسیژن به آب بیشتر خواهد بود. ادامه خواندن “انواع روش های بیولوژیکی تصفیه فاضلاب های صنعتی”